h1

Forsvar dig mod staten, byg din egen kartoffelkanon

25. januar 2007

Jeg har sammen med en kammerat bygget vores helt egen kartoffelkanon, som er kraftigere end en 7mm Bowning-revolver. Den er bygget af afløbsrør som kan købes i dit lokale byggemarked eller online for 164 kr. inkl. porto. Med ammunition og popnitter har du efter en halv time samlet dit eget skydevåben for kun 200 kr. Vejledning, indkøbsliste osv. ses lige her. (Husk briller og handsker ved affyring. PVC-rør splintrer ved overtryk.)

Med andre ord behøver jeg aldrig betale skat mere. Medmindre de sender flere voldsopkrævere efter mig, for da det er en forlader tager den lidt tid at reloade. =)

Her kan man se mig affyre den. Man kan ikke se projektilet, men da vi afprøvede den på driving range på den lokale golfbane kom den i hvert fald over 200 m. Med kraftigere brændstof (vi bruger hårlak) og lidt større krudtkammer skulle det være muligt at komme op på en halv kilomet! Let the people be armed!

5 kommentarer

  1. Hahaha, Lasse! Jeg tror sgu også, at jeg vil bygge én til mig selv.

    Mvh Erik

    PS: Hvad er en “met”, og hvordan vil du i givet fald bøje ordet?


  2. På sønderjysk bøjer man altid kilometer til jehn kilomet. Sønderjysk er generelt langt mere raffineret end den dominerende danske dialekt, men jeg skal nok forsøge at være mere konsekvent, når jeg skriver på pøbel-dansk. Tak for irettesættelsen.

    Vi prøvede netop i dag at erstatte hårlakken med lightergas. Skudlængden var omtrent den samme (omkring 190m), men fordi der skal meget, meget mindre lightergas til (et enkelt pift er nok, to pift så er der ikke ilt nok) er det sværere at ramme den optimale mængde. Så hårlak er stadig at foretrække. Men man skal nok også passe på, hvor vild man gør den: http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=206877

    Skriv endelig igen når du har fået den bygget!


  3. […] LB(l)O(g) « Simpsonize Me! Bliver jeg nu lagt i håndjern igen? August 2nd, 2007 “Ved e-mail af 30. juni 2007 har De spurgt Justitsministeriet, om man skal have våbentilladelse for at bygge, besidde og anvende såkaldte kartoffel-kanoner. […]


  4. hej


  5. lightergas er vel meget fint, men det er immervæk stadigvæk butan, som brænder virkeligt langsomt. For bedre effekt vil jeg anbefale dieselstart – æter på trykflaske.
    Og hvis du ikke er bange af dig, lidt vand i bunden af kanonen, og så en karbidsten derned – så skal du se løjer. Kartoflen kommer dog ikke langt, for oftest bliver den slået i stykker af trykket, og kommer ud som en ekspanderende sky af kartoffelmos (pas på vandet efter du har brugt karbid – det bliver ætsende)



Skriv et svar

