h1

Kristne kan ikke deres bibel

13. maj 2007

Kristendemokraterne bruger “superliberalist” som et skældsord mod Ny Alliance (som i øvrigt selv har sagt, at “superliberalister” ikke er velkomne).

“Vi har hørt meget, meget lidt fra Ny Alliance. Det eneste, vi har hørt, handler om en meget liberalistisk, økonomisk politik,” forfærdes deres formand.

Nu behøver man ikke være kristen for at være medlem af Kristendemokraterne, og deres politik er naturligvis heller ikke en bogstavelig fortolkning af biblens ord, men jeg er sikker på, at det heller ikke vil være forkert at sige, at kristendemokratiske vælgere er klart overrepræsenteret blandt meget troende danske kristne. Inden min familie og jeg flyttede i 2003 var vores to nærmeste nabofamilier begge missionske kristne og KD-vælgere.

Men har de da ikke læst deres bibel og de ti bud? Bud nr. 7: Du må ikke stjæle. ‘Nuff said. En liberalistisk økonomisk politik er ganske enkelt den eneste økonomiske politik, en kristen kan støtte.

Laver jeg en plat slutning? Det synes jeg ikke, men jeg er heller ikke kristen. Det er James Redford dog. Se hans grundige argumentation for, hvorfor Jesus Is an Anarchist. Et resume findes på dansk.

Skriv et svar

