h1

Sørgelige Sebastian og nedern Niarn

3. august 2007

“A diary with random and saddening entries from the depressing life of a single male. In danish, of course. Did I say random?”

Nåååå, lille putte da, hvor er det synd for dig. Det er ikke så mærkeligt, at man ikke er sjov, når man går og har ondt af sig selv og ens eneste håb er, at nogen forbarmer sig over en. Jo, Sebastian Dorset, du er sørgelig, men kun fordi du selv synes, at du er. Tag en kiks og tør øjnene.

“Vil du være Niarn baby, så bare sig til
Vil du have en kendt navn på dit ID
Vil du hades vil du elskes
Vade rundt i bitches, og stadig være smadret indvendig”

Jeg har succes, og jeg scorer alle de damer, jeg vil. Og det er pissesynd for mig. Niarn er ikke noget dårligt forbillede først og fremmest fordi han, som Hanne Vibeke Holst siger, nedgører kvinder. Det er en del af hans produkt, og det har givet ham succes. Han er først og fremmest et dårligt forbillede fordi, at han opfører sig som om, at han er et offer for alle andre. At han har det dårligt, og at han derfor ikke har præsteret mere som menneske, end hvis han var blevet på Jomfru Ane gade og sumpet på kontanthjælp, coke og guldbajere. Han er tilmed villig til at bytte tilværelse med enhver anden af sine fans og kan altså overhovedet ikke forestille sig et liv, som er værre end sit eget. Det værste er dog, at hans fans har taget nummeret til sig som et af hans mest populære. Så kan de stå sammen med ham til koncerter og allesammen have ondt af sig selv og det lorteliv, som samfundet har givet dem, og som de i den her determinisme ikke har nogen jordisk chance for at ændre på.

Det er kvalmende! Sebastian og Niarn med sine fans burde allesammen leje Pursuit of Happyness på DVD. Hvis de da kan holde op med at tude.

9 kommentarer

  1. Hvad nu hvis min blog-beskrivelse er en del af mit “produkt”, eller var det da jeg oprettede den i 2001? Men du er måske så mainstream at du kun kan se den slags når det bliver banket ud i formstøbt plast – som Niarn?
    VH Sebastian.


  2. Hej Sebastian,

    Beklager mit sene svar. Jeg er ude paa en laengere rejse.

    Hvis det var (var, du har jo aendret taglinen nu) en parodi, ville jeg kunne se, det var en del af dit produkt, hvis bloggens indhold ogsaa var en parodi. Men det virker ikke som om, at dine indlaeg fra 2007 er parodier. Nu hvor jeg har skimmet dine indlaeg fra 2001, kan jeg se, at du maaske skrev parodierende dengang. Jeg er dog ikke helt sikker. Hvis din parodi var saa god, at jeg ikke kan gennemskue den, var den vel FOR god?

    Hvis ikke det var en parodi, staar jeg ved kritikken i mit indlaeg. Hvis det var en parodi, kan vi vel blive enige om, at din tagline var foraeldet, og at det kan vaere forvirrende saadan at skifte stil uden at skifte blogadresse.

    Jeg synes i oevrigt ikke, der er noget galt med at vaere til mainstream, hvis mainstreamen er god. Det er jo lige foer, at det er blevet mainstream ikke at vaere mainstream.


  3. Hej Lasse.
    Det er da et godt argument, du har der: “Hvis jeg ikke kan gennemskue det, er det vel ikke en parodi”. Hold dig fra teatre, for de begiver sig på en regelmæssig baggrund af med mere komplicerede maskepier. I 2001 var Newsfromhell er parodi på mit liv, der lå tæt op af den scenefigur, jeg havde dengang. Så blev bloggen inaktiv, og senere genoptaget.
    Du har fuldkommen ret i at min caption har været forældet i årevis, men det ændrer ikke at den aldrig har været afsendt som en anglen efter medlidenhed, men kun som en del af en fiktion. Du læser ind i den hvad du selv ønsker, og det er jo også en argumentationsform. Jeg gætter (baseret på dette og dit efternavn) på at du er familiært forbundet med chefredaktøren på 180grader?
    Venligste hilsener Sebastian.


  4. Kære Sebastian

    Blot et par (forhåbentlig) opklarende spørgsmål her fra sidelinien:

    Du læser ind i den hvad du selv ønsker, og det er jo også en argumentationsform. Jeg gætter (baseret på dette og dit efternavn) på at du er familiært forbundet med chefredaktøren på 180grader?

    1. Hvis man nu ikke er klar over, hvad forfatteren af en tekst ønsker, at man skal læse ind i den, er det mest nærliggende så ikke at læse ind i den, hvad man selv ønsker?

    2. Hvad har dette med Ole Birk Olesen at gøre?

    Med venlig hilsen

    Jan


  5. Høre her din bøsse!
    Sebastian Dorset
    du bare en fucking bums…


  6. Heyhey Khaled, tal pænt.


  7. Fuck jeg hader Sebastian dorset,

    Niarn er den bedste…


  8. det pas

    seb er en fucking bums…!


  9. Niarn’ har lov at sige det han vil ytringsfrighed sucker’s ‘ dorset luk nu bare røven, bare fordi du aldrig har fået det liv du ønskede.



Skriv et svar

